MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1715225229',
   '3.17.150.89',
   'jamierein-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 3.17.150.89
UserAgent: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => jamierein

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
Loggy! Excursieweek - Home

WELKOM

WELKOM OP DE WEBLOG VAN JAMIE HONDERS EN REIN STEENBERGEN

Hallo,

Wij hebben deze weblog gestart, naar aanleiding van onze excursie door verschillende Nederlandse steden. Namelijk: Breda, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven!

Wij hebben tijdens deze excursies hebben we gekeken naar stedenbouwkunde, architectuur, planologie, techniek en natuur.

De sfeer was goed, het was gezellig en last but not least het was zeer interessant!!!

In het linkermenu vind u ons welkom, maar het gaat om het rechtermenu want daar staan alle verslagen van de excursies. We hebben van elk onderdeel een apart verslag gemaakt, dit hebben we gedaan om het overzichtelijk te maken.

Voorbeeld: Voor het verslag van het bezoek aan de Hightech campus in Eindhoven scrollt u naar beneden en klikt u onder het kopje 'Excursie in Eindhoven' op

'- 12:00-14:30 Hightech campus'

En zo opent u het verslag van dit onderdeel van de excursie in Eindhoven.

We hebben ook bij verschillende verslagen foto's gezet.

U kunt ook een reactie plaatsen in het gastenboek, of onder de berichten zelf.

Wij wensen u veel lees en kijkplezier...

Jamie Honders  en  Rein Steenbergen

14:05:00 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- Programma excursie in Eindhoven

11:00 SRE

Toelichting over Brainport en de A2-zone

12:30-13:30 Hightech campus

Hier gaan we lunchen en krijgen we een rondleiding door Campus.

13:30-14:30 Rondrit A2-zone en Westcorridor

We krijgen hier uitleg over wat er buiten te zien is en wat er gaat komen. Verder komen we nog langs Stijp S en Wielewaal.

14:45-15:00 Korte stop Eindhoven Airport

Hier krijgen we een impressie van de luchthaven. Ook hebben we hier een koffiebreak en kunnen we het naar het spottersterras gaan.

15:00-16:00 Meerhoven/Flightforum

Hier krijgen we een rondrit door het plan met een toelichting door Marcel van Meel van de gemeente Eindhoven.

12:25:57 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 9:30-10:30 Rit met bus naar SRE

Om half 10 vertrokken we met de bus van de NHTV naar het SRE in Eindhoven. We kwamen aan om half 11 en hadden dus nog even om wat boodschappen te doen. We werden om 11 uur verwacht voor een presentatie in het gebouw van het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven.

12:24:44 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 11:00-12:00 Presentatie in SRE

In het SRE kregen we uitleg over Brainport en de A2-zone. Eindhoven heeft ervoor gekozen om Brainport te worden. Dit houdt in dat Eindhoven het kenniscentrum wil worden van Nederland. Er zijn ook een aantal bedrijven gevestigd die hiermee te maken hebben. Eindhoven wil er voor zorgen dat de bedrijven die hiermee te maken hebben te zien zijn langs de snelweg. Groen is ook heel belangrijk voor Eindhoven. De A2-zone vormt een barriere voor het groen in Eindhoven. Er is voor gekozen om hiervoor een brug aan te leggen dat de delen verbind. Er zijn dagelijks veel files in en rondom Eindhoven. Om dit te voorkomen word er vanalles veranderd aan de A2-zone. Het is de bedoeling dat mensen die niet in Eindhoven willen zijn ervoor gaan kiezen welke richting ze op willen gaan. Er komt dus een baan in het midden die naar het zuiden gaat en aan de zijkanten ervan wegen naar de stad zelf. Dit zijn 80 km per uur wegen. Het verschil is ook te zien aan de lantaarnpalen.

12:24:07 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 12:00-14:30 Hightech Campus

Na de presentatie bij het SRE gingen we een kijkje nemen op de Hightech Campus. Op deze 'campus' zitten verschillende hoogwaardige bedrijven (Philips ed). We gingen eerst lunchen op de campus. Er is hier een gezamelijke kantine voor alle bedrijven op de campus, het idee erachter is om tijdens de lunch informatie te wisselen en om zo nieuwe dingen uit te vinden. Nadat we heerlijk in het zonnetje aan de waterkant hebben gezeten gingen we onder leiding van dhr. van Zeeland een rondje lopen over het terrein. Hij vertelde verschillende dingen over de parkeergarages, kleinere bedrijven, de creche etc. Dit was zeker interessant om te horen.

12:22:53 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 14:00-14:30 Rondrit over A2

Na het bezoek aan de Hightech campus, gingen we een ritje maken over de A2(zone). Onderweg werd ons verteld van de bedrijven langs de A2 en wat de bedoeling is voor de toekomst. We stopten uiteindelijk bij Eindhoven Airport.

12:21:48 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 14:30-15:45 Meerhoven via Eindhoven airport

Via Eindhoven airport gingen we met de bus naar het nieuwe plan Meerhoven. De huizen die hier te zien zijn stedelijk. In beplaalde gebieden is er wel veel groen te zien. Dit zijn de gebieden Bosrijk en Waterrijk. De wijken hebben nog niet alle voorzieningen. Er wordt op dit moment een winkelcentrum gerealiseerd. Hierna zijn de naar Meerland gegaan die in het midden van het plan gelegen is. Hier is ook een vijver te zien. Het heeft een engels ontwerp. Dit is te zien door het water wat niet recht maar met bochten door het landschap gaat. Om het water niet weg te laten lopen is er gebruik gemaakt van Leem. Er is niet gekozen voor zijl omdat er dan moeilijk te achterhalen valt waar er iets lekt als het water wegstroomt.

12:21:00 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 15:45-16:30 Eindhoven Airport en rit door stad

Vanuit Meerhoven reden we weer terug naar Eindhoven Airport. We mochten hier even een pauze nemen op het spottersterras. Na een kwartier vertrokken we weer, en gingen een ritje maken door de stad. Onderweg werd ons het een en ander verteld over de nieuwe bestemming voor de oude Philips gebouwen en andere voor ons interessante zaken zoals een aparte rijbaan in de middenberm voor bussen. We stopten uiteindelijk bij het centraal station, alwaar ongeveer de helft van de groep de trein pakte naar huis.

12:19:30 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- Progamma excursie in Rotterdam

Hieronder het programma van de excursie in Rotterdam:

9:30 Aankomst Rotterdam Centraal

9:30-10:30 Wandeling naar CIC

10:30-11:30 Presentatie in CIC

11:30-13:30 Wandeling door de stad op eigen gelegenheid en foto's maken

13:30-15:30 Wandeling over Kop van Zuid

12:17:25 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)

- 9:30-10:30 Aankomst Rotterdam CS en wandeling door stad

Om 9:30 arriveerden we op Rotterdam Centraal (Rein met bus en metro, Jamie met trein). We wandelden vanuit de bouwput op Rotterdam CS richting de fontein op het Hofplein, we maakten wat foto's en gingen verder richting het stadhuis. Onderweg kwamen we 4 McDonalds tegen!!! Het CIC lag net iets voorbij het stadhuis. Hier kwamen we om 10:00 aan en hadden dus nog even tijd om de Media Markt te verkennen. Om 10:30 waren we terug voor de presentatie in het CIC.

12:16:47 10 Oktober 2008 Permanente link Reacties (0)